Seakayaking , Backcountry Skiing , Mountain Trip ...... It's My SLOW LIFE
Balance Disc Cushion
This is my rehabilitation tool.
P1010605_20120728194623.jpg

This inflatable balance disc cushion helps shape and tone my lower body, while improving balance and flexibility. A textured massage foot surface improves grip.

I cannot walk exactly yet.
However, I continued rehabilitation every day, and at last, I can ride on this disc on one leg, and can maintain balance now.
P1010615.jpg

I feel like necessary muscle being forged when I keep the balance on the board of the ski and walk the unstable rocky place.

Is it correct in this? Is my sentence not wrong?


----------------------------------------------------

これはボクが今リハビリで使っているものです。

空気を入れて膨らませる”バランスディスク”というものですが、
下半身のバランス感覚や柔軟性を養うとともに、筋肉をつけて調子を整えてくれます。
また、デコボコの表面が、足のグリップ力を高めてくれるんです。

ボクはまだきちんと歩くことができません。
でも、毎日リハビリを続けてきて、
やっとこのディスクに片足立ちすることができるくらいになりました。

この練習は、スキーの板に乗り込む筋肉や不安定な岩場歩きをするために
必要な筋肉を鍛えてくれている気がします。




ところで、ボクの英語はあってんのかな?


海の一日
梅雨の明けた海に行ってきました。
P1010598_20120722192319.jpg

今年はまだカヤックも漕げてないので、初の海です。


水に入って、ちょっとバタ足をしてみると、
おぉ~、膝が抜けそう!!

まだ筋肉が付いてないので、右ひざ下がぶらぶらした感じでした。
危ない危ない。

しかたないので、海水浴という文字どおり、
水に浸かって塩水に浮かぶ感じを楽しんできました。

P1010584.jpg

早くこの海にも戻ってこなくては。





下関観光?
ずっと雨だと思っていた3連休に晴れ間が見えたので、
ジオキャッシングをしに行ってまいりました。

どうせ、車を走らせるんだから、
今まで気になっていたけどなかなか足が向かなかったところにも行ってみました。

2012-07-15 11.54.56食べログで下関No.1の『山の田ラーメン』

テンポよくきびきびした店員さんたちの連携に驚きでした。
味は濃い味のとんこつ。
あっさり系が好きなボクですが、おいしくいただきました♪
チェーン店にない独特の味は人気があることも頷けます。


続いて北上。
今日は天気がよくなったおかげで海の見える191号線はかなり車が多く、
新しく豊北町にできた道の駅の前にも、車がかなり並んでおりました。

並んだり待ったりは嫌いですので、
そのまま山の中を抜けて、
『川棚のクスの森』へ。

ずっと気になっていたんだけど、
ずっと気にしたまま放っておいたところです。

ところが、初めて見るこの木の見事なこと!!
太古の昔から育んできた生命の強さ、
神々しさを感じるすばらしいところでした。
屋久島の縄文杉にも匹敵すると、ボクは強く思います!!
もっと早く拝んでおくべきでした。

P1010569.jpg

P1010575.jpg

P1010577.jpg



せっかくの3連休。
まったく遊べず家にいるかと思いきや、
やっぱりじっとできずに楽しむことができました。



treasure hunting again
It was the fine day of the interval of the rainy season today.
I went to search for Geocaches which were not found the other day.
All the caches could be found and it was able to be revenged.

P1010557.jpg
Site of Former Beacon by Priest Seikyo

P1010560.jpg
Hesaki lighthouse


P1010567.jpg
Fukutoku-Inari shrine

P1010566.jpg
marine scene from viewing platform of Fukutoku Inari shrine


Please correct the mistake in my text.
First To Find!
I searched the Geocashes today.
Since I took FTF for the first time,I was very glad.
Every place could just be going to enjoy the beautiful marine scene.

P1010531.jpg
P1010536.jpgP1010541.jpg

P1010553.jpgP1010554.jpg






Please correct my text.


